Carlo Turner and team stand in red, branded Europa hoodies in front of two Europa Road trucks.

Vraag naar uitgebreide dienstverlening groeit

Europa Road Belgium gebaseerd in Oostende, presteerde 3 sterke maanden na het uitbreiden van zijn wegvervoer diensten.

De operator heeft recent geïnvesteerd, door het uitbreiden van zijn diensten vanaf september en tevens de naamswijziging – van Continental Cargo Carriers naar Europa Road. Het heeft ook de ambitie kenbaar gemaakt om de operator bij uitstek te zijn tussen België en het VK.

Diensten optimaliseren     

Europa Road is nu getransformeerd van een gevestigde onbegeleide vracht operator voor volle- en deelladingen, naar één die gespecialiseerd is in het optimaliseren van transport voor zowel volle- , deellandingen en groepage naar en van het VK.

Het bedrijf ervaart positieve reacties van de markt, met name van klanten die specifiek geïnteresseerd zijn in zowel DAP en DDP producten, waarmee ze pre-brexit leveringstijden voorziet. Europa’s moederbedrijf ontwikkelde het innovatieve DDP product 12 maanden voor het einde van de transitie periode. Het investeerde 5,8M Euro in de ontwikkeling en uitvoering van het DDP (Delivery Duty Paid) product, hetwelke douane formaliteiten beheert zonder de koper te betrekken, dus goederen worden niet vertraagd door additioneel papierwerk, en klanten worden niet geconfronteerd met onverwachte extra kosten.

Een Brexit-oplossend systeem

Het voorhanden hebben van een product dat de stroom van goederen na brexit optimaliseert is essentieel. Volgens een recent rapport van het zou de EU uitvoer naar het VK zou 20 procent hoger zijn, als het VK de EU niet verlaten had en specifiek voor Belgische uitvoer zou dit meer dan 26 procent zijn zonder Brexit.

Europa’s DDP systeem betekent dat import inklaringsinformatie in de zending wordt ingevoerd voor aankomst van de goederen, zodat zodra de goederen gelost worden, ze aangemeld worden voor invoer. De populariteit van deze naadloze, stressvrije dienst verzacht de Brexit problemen zoals verhoogde kosten, meer papierwerk en vertragingen aan de grens.

Als reeds gevestigde speler op de onbegeleide trailermarkt, realiseert Europa Road circa 20.000 overtochten op de Noordzee per jaar, beschikt het over 400 trailers en is Hiermee de 3e grootste trailer operator vanuit Zeebrugge. Het heeft een eigen trailer netwerk voor deelladingen en volle ladingen van en naar de Benelux en groupage distributie in België, met tevens een inhuis douane-agentschap.

Carlo Turner Niet-Netwerk en contintent directeur van Europa Road België verklaart

” de reacties van de markt waren erg positief, er was zeer zeker een stijging van de zendingen. Elke dag breiden we uit, halen we meer goederen op vanuit gans België naar onze enige hub. Vandaar gaat onze vloot van begeleide trailers naar onze “state-of-the-art” groupage hub in Dartford, Kent (UK) dewelke connecteert met elk van onze 16 distributie platformen. Ik ben verheugd dat nu al de aantallen zendingen naar het VK elke dag verhogen.”

Carlo  managet een groeiend team van 47 werknemers, lokaal gevestigd in zowel België als het VK, hij voorziet ook plaatselijk het team in Oostende uit te breiden met de introductie van markt managers in strategisch belangrijke hub locaties.

Europa Worldwide Group heeft drie divisies – Weg, Lucht & Zee en opslag – en een steeds groeiende wereldwijde aanwezigheid. Dit jaar is de groep internationaal gegroeid naar het Midden-Oosten en Azië, met nieuwe vestigingen in Shanghai en Dubai.

 

 

 

 

 

 

credit-card bubble magnifier cross menu chevron-down chevron-right chevron-left arrow-right-circle facebook instagram twitter linkedin2 map-marker